Træningsvejledning

 

Træningsvejledning:
Du kan som MCV-rytter komme i en ret god form ved at følge fællestræningen. Her kommer et forslag til en god træningsuge:

Mandag:
Rulletur i skoven eller på landevejen, ikke hård træning ca. 1½ time.

Tirsdag:
Deltage i fællestræning, køre interval omgange, i den fulde tid (stå ikke og snak, træn!!). Efter endt interval/konkurrence træning, køres grund træning, ca. 1 time. ( træningstid ialt 2-3 timer.)

Onsdag:
2 timers grundtræning i skov eller på landevej.

Torsdag:
Deltage i fællestræning, køre interval omgange, i den fulde tid (stå ikke og snak, træn!!). Efter endt interval/konkurrence træning, køres grund træning, ca. 1 time. ( træningstid ialt 2-3 timer.)

Fredag:
Fri eller rulletur

Lørdag:
Fællestræning, langtur, god grundtræning med lidt bakke intervaller (kommer helt naturligt hvis vi er en god flok). eller konkurrence.

Søndag:
2 timers MTB træning, eller Konkurrence.

(man skal selvfølgelig ikke træne hårdt dagen før en konkurrence, den dag ville det være bedre at rulle en kort tur på max én time, hvor man køre 3 spurter af 15 sek.)

Landevejscykling er et rigtig godt supplement til en MTB-rytter, men de timer du bruger i skoven, giver dig tekniske færdigheder, som du ikke finder på asfalten, hvis du ikke har kørt MTB i mange år.

Husk at drikke masser af væske både under træning og til hverdag, – spis sundt!