Træning (Hold)

 

Træning i MCV

Træning (Hold)

Beskrivelse af træningen i MCV.

Vi kører i MCV med 4 trænings grupper.

Dette er lavet for at give rytterne maksimal udnyttelse af deres tid på cyklerne.

De 4 grupper er beskrevet her:

 

MiniKidz, Kidz, Raketter, Junior Elite:

Se mere om kidz ”her” på deres egen side.

Se kalenderen ”her” for træningstider og startsteder.

 

Let-øvet motion: Damer & herrer.

Er for folk som er nye i mountainbike sporten eller som ikke kører ret meget.

Her kræves normal fysisk form.

Er du vant til at være en smule aktiv og har lyst til at blive bedre er dette holdet for dig.

Kan du ikke gå op af trappen uden at være forpustet skal du nok træne lidt mere inden du ser skoven fra en mountainbike første gang.

Vi kører ofte på mindre rundstrækninger så begyndere på flere niveauer kan køre sammen.

Der vil som udgangspunkt være en træner/kaptajn med til alle træninger.

Her køres på de langsommestes præmisser.

Varighed på træningen er ca. 1,5 – 2 timer.

Se kalenderen ”her” for træningstider og startsteder.

Øvet motion M/K

Er for øvede motionister med god form og teknik.

Er du vant til at køre mountainbike og har du lyst til at blive udfordret på teknik og fysik er dette holdet for

dig. Til hverdage kører vi ofte på mindre rundstrækninger så motionister på flere niveauer kan køre sammen.

I weekender kører vi ofte en længere tur omkring Vejle eller pakker bilen og mødes et andet sted.

Vi kører alle for at blive i en bedre fysisk og teknisk form, men vi venter på hinanden og vi hjælper hinanden ved defekter og lignende.

Her er ofte en kaptajn som styrer træningen men hvis dette ikke er tilfældet tager en af de mere erfarne over.

Varighed på træningen er ca. 2 timer på hverdage og ca. 2 – 3 timer i weekenden.

Se kalenderen ”her” for træningstider og startsteder.

Konkurrence:

Konkurrence træningen er for ryttere som vil have det maximale ud af deres trænings tid.

Her er der altid en kaptajn som styrer træningen som er planlagt af sports udvalget.

Til konkurrence træning kører man med hvis man er i god fysisk form og kan klare sig selv i alle situationer.

Her køres der ikke på de langsommestes præmisser.

Varighed på træningen er ca. 2 – 3 timer på hverdage og ca. 3 – 4 timer i weekenden.

Se kalenderen ”her” for træningstider og startsteder.